Wednesday, March 9, 2011

kenapa nanas a.k.a. nenas?

assalamualaikum...;)


sape kat sini suka makan nanas?

saya...  !!!!!!
oh..rindu gila nak makan nenas...
lama dah xmakan ni....-_-''

dulu kat rumah kalau ayah keluar pekan nak sembahyang jumaat,mesti suruh ayah belikan nenas...
xkira
nak jugak.  !
nenas cicah ngan asam jambu...ummpphh  !
sedap gilak   !  ;)

sampai adik2 yang lain pun dah terikut makan nenas ni...
ayah ngan mak pun terikut juga..
ha-ha-ha

masa tu nak pergi rompin, ada anak kawan ayah kahwin.pastu kat tepi jalan ada orang jual nenas madu....
adehhh...! sedapnya...
pastu ayah cakap.'ngah,nenas madu tu,nanti nak balik ingatkan ayah singgah beli...'
hahahaha...ayah memang best...muah2...;) 

pastu masa nak balik tu tertidur la pulak
xdapat nak ingat kan ayah.tapi ayah ingat sendiri..
ha-ha-ha

ayah beli 20 biji nenas..omaiiiiii..
ayah memang best lah   !  ;) 

kenapa saya suka makan nenas?

sebab banyak kebaikan nenas yang kita tak nampak...contohnya:

  1. buah nenas membantu proses penghadaman dan bertindak menentang bakteria yang menyebabkan perut anda meragam .
  2. ianya mengatasi kekeringan pada bahagian bibir dan kulit muka.
  3. buah ini mampu mengekalkan kesihatan mata yang baik serta membantu melindungi masalah mata berkaitan dengan peningkatan usia. 
  4. Membantu menurunkan berat badan.
  5. nenas juga berkesan untuk menghindari selesema dan meningkatkan sistem imunisasi.
  6. dimakan untuk memulihkan masalah sembelit dan masalah buang air besar yang tidak teratur.
 ok..memang nak makan nenas banyak2 lepas ni...;)


oh nenas..bila dapat makan kau ha   !  -_-'' 

2 comments:

  1. teliur lak bila baca pasal nenas nie..
    mahu cari gak la pas nie =)

    ReplyDelete
  2. Hehehehe...sila la cari...
    kalau dah beli jangan lupa pos kt sni...;)

    ReplyDelete