Wednesday, May 4, 2011

tak jumpa jawapan.


assalamualaikum...
selamat hari - hari...:)

korang - korang pernah  tak kalau tak dapat sesuatu yang betul - betul kita nak?
serius sakit hati kan?
tuan blog tengah sakit hati ni tak dapat nak jawab teka - teki ni..
(eleh,dengar macam besar sangat masalah kan?) ha-ha

tapi serius sakit hati sangat.dah bertahun - tahun tuan blog tak tau jawapan bagi teka - teki ni :

ali pinjam duit kat mak dia RM50, kat ayah dia RM50.
ali pergi kedai,dia beli kasut RM 97.
ada lagi baki RM 3.
RM1 dia bagi kat mak dia.
RM1 dia bagi kat ayah dia.
lagi RM1 dia simpan.
jadi sekarang dia hutang kat mak dia RM49 dan kat ayah dia RM49.
49+49= 98
tambah duit kat ali 98+1=99
jadi persoalannya sekarang mana lagi RM1? 


tolonglah bagi jawapan untuk teka-teki ni..-.- 

1 comment:

  1. hutang mak abah = RM98
    duit dgn ali RM1
    klu ali guna RM1 bayar hutang jd 98-1=97
    g tmbah tu nape o.O haha

    ReplyDelete