Thursday, June 14, 2012

Ketahui Fakta Menarik Tentang PTPTN

Assalammualaikum 

Alhamdulillah, selama Nody belaja, PTPTN yang baik hati menampung dahulu kos pembelajaran Nody, so mula mula nak sambung study tu tak pening nak fikir mana nak cari duit, nak pecah tabung ke, nak pinjam kat sedara mara ke, nak pinjam kat along bukan nak tolong ke.




Apa yang anda tahu mengenai PTPTN? Antaranya adalah :

1) Ptptn adalah akses kepada pengajian tinggi . Maklumat lanjut  KLIK SINI !
2) Pengecualian bayaran balik pinjaman ptptn . 
3) Kompenan sara hidup dalam pinjaman ptptn . 
4) Kerajaan membiayai faedah pinjaman ptptn . 
5) Prestasi bayaran balik pinjaman ptptn . 
6) Sudsidi yuran pengajian ipta . 

Alhamdullillah sekarang Nody pun dah nak habis belajar, jadi sekarang tanggungjawab Nody dah bermula, Untuk bayar semula pinjaman PTPTN, dah kerja nanti boleh bayar sikit sikit. Memang beruntung sangat sebab ptptn takde lah suruh peminjam bayar segedebuk terus, bayar sikit sikit, lama lama habis juga. 

Kepada peminjam peminjam diluar sana, silalah bayar duit pinjaman anda pada PTPTN untuk kebaikan dan kemudahan kepada pelajar yang bakal melanjutkan pelajaran mereka. :)

Terima kasih sudi baca :)

No comments:

Post a Comment